Share

Vi strävar alltid efter att bli bättre…därav byter vi nu vårt namn från Rajapack till RAJA för att ta ytterligare ett steg in i framtiden. Vi vill med detta också visa att vi tillhör och är en del av det största emballageföretaget i Europa.

RAJA, som har sin grogrund i Frankrike, har genom ett progressivt tänk, engagemang och kvalitetsprodukter slagit sig in i en tuff bransch och sätt sig växa år efter år och är idag den starkaste pjäsen på marknaden. Vi vill dock fortsätta växa och förändras, i en positiv bemärkelse, och ser detta namnbyte som en förändring som för oss in i framtiden.

Förresten, namnet RAJA går tillbaka till de två företagets grundare, Rachel Marcovici och Janine Rocher. Där namnet bygger på de första bokstäverna i förnamnen. De två driftiga kvinnorna började sälja begagnade kartonger 1954, eftersom de då kunde erbjuda marknaden mycket billigare kartonger än konkurrenterna. Resultatet är distributionsföretaget ”Cartons RAJA”. Företaget är än idag familjeägt och koncernchefen, Daniéle Kapel-Mzarcovici, är dotter till en av grundarna

Danièle Kapel-Marcovici säger följande om detta steg:
”Med RAJA-varumärket lovar vi våra kunder en oklanderlig kvalitet på våra produkter och tjänster, ett engagemang för en nära kundrelation samt ett aktivt arbete för miljö- och social utveckling.”

RAJA-gruppen förenar nu alla europeiska filialer, som tidigare varit kända under namnet Rajapack, under ett och samma europeiskt varumärke – RAJA.

Genom att byta namn från Rajapack till RAJA vill vi uppmärksamma och visa på vår fantastiska gemenskap och samarbetet mellan de olika länderna inom vårt bolag. Vi vill även, med ett gemensamt bolagsnamn, visa respekt för den resa vårt bolag har gjort, vart vi började till den internationella positionen vi sitter på idag.

Vårt internationella marknadsinflytande innebär också betydande fördelar för våra kunder:

Vi kan erbjuda internationellt operativa företag samma utmärkta service i alla filialer och leverera samma produkter av hög kvalitet till dig – över hela Europa! Vår starka förhandlingsposition som grupp gör det möjligt för oss att erbjuda dig bättre priser och visa på vår höga standard gentemot våra partners, till exempel när det gäller produktkvalitet, men också när det gäller miljöstandarder.


Och vi löser detta löfte lika bra i alla 21 företag i dem 18 europeiska länder som vi är verksamma. I varje land har du samma kvalitet på rådgivning eftersom våra experter alltid gör sitt yttersta för att stå till er tjänst vad gäller att finna rätt lösning för din verksamhet och de produkter/tjänster ni erbjuder.


Namnet Rajapack lämnas därmed åt det förflutna…häng nu med oss på RAJA in i framtiden och låt oss fortsätta utveckla branschen till det bättre.

Share
Kategorier: Nyheter

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Skriv en kommentar

Fyll i det här fältet