010 - 33 08 200
Öppettider 08:00-17:00
Stora volymer?
Gratis offert
4,5/5
Trustpilot
0
Återuppta ditt köp där du slutade

Villkor hos RAJA

Allmänna villkor hos RAJA – nr 1 på emballage i Europa

100% nöjd kund-garanti - öppet köp, returer & reklamationer

Det är viktigt att du känner trygghet när du handlar hos RAJA, därför har du alltid 30 dagars returrätt på vårt standardsortiment. Om du är missnöjd med en vara du mottagit, returnera den inom 30 dagar efter att du har mottagit varan och få pengarna tillbaka, en kreditnota eller en ny vara. Vi krediterar er först när vi har fått varan i retur och kontrollerat varans skick. Observera att returrätten inte inkluderar kundunika produkter som emballage med eget tryck eller egna mått.

Vid retur vänligen kontakta kundtjänst. Du kan också läsa mer om våra returvillkor.

Leveransvillkor

Lagerförda varor beställda på vardagar före klockan 12.00 skickas samma dag från vårt lager i Landvetter, och levereras normalt inom 1-2 arbetsdagar. Vid leverans till mindre ort eller till norra Sverige gäller minst 72 timmars leveranstid. Har du frågor om leverans till ditt område, ring oss på 010-33 08 200.

Förlängd leveranstid kan uppstå i händelse som står utanför Rajapack ABs kontroll, exempelvis vid oväntade väderproblem, strejk, ändrad lagstiftning eller liknande händelser.

Vid beställning över 2500 kr exkl. moms erbjuder vi gratis frakt. Vid beställning under 2500 kr exkl. moms debiteras kunden 200:- i fraktavgift. Begär ni som kund ett ändrat förfogande (ändring i adress eller mottagare under leverans), tillkommer en kostnad på 250:- som debiteras i efterhand.

Vi levererar alla vardagar - måndag till fredag mellan 08:00-18:00. Telefonavisering 30 minuter innan leverans kostar 25 kr (ej tillgängligt för privatkunder). Kan ni inte vara på plats vid leveranstillfället så kan ni välja leveransalternativet Standard Flex, som innebär att chauffören lämnar godset utanför er dörr/port utan signering.

Genom att godkänna våra köpevillkor godkänner du även Postnords leveransvillkor.

För mer information och villkor besök Postnord.se/villkor.

Att beställa som privatperson

När ni beställer som privatperson så levererar vi huvudsakligen till ett ombud nära er. Undantaget är när beställningsmängden uppgår till pallgods eller är för stort för att hanteras av ombud, detta körs då till en terminal, där man sedan får lov att boka en utkörning, detta kan vi ringa ut åt er om så önskas.

Beställningsadress för företag

När ni beställer som företag så kommer vi att skicka detta som företagspaket som skickas till dörren. Om beställningsmängden uppgår till pallgods så skickas en pall till dörren. Om ni vid beställningen använder ett privatnamn ex. Clas Claesson, Anders Andersson, för leveransadress så kommer detta att behandlas som en privatperson, försändelsen skickas då till ett ombud eller terminal (se ovan information gällande beställningar av privatpersoner) där ni får lov att hämta ut detta.

Misslyckat leveransförsök

Vid standardleverans kommer Postnord att göra ett (1) leveransförsök. Om din beställning ej kan levereras, går sändningen tillbaka till transportörens terminal (pall) eller ombud (paket) och du som kund får en avisering om försöket att lämna gods och att det finns att hämta hos transportören.

Om du som kund inte är på plats för att ta emot paket så kommer detta att gå till ett utlämningsställe nära leveransadressen. Begärd ny utkörning bekostas av kunden 250:- per paket. Hämtas paketet inte ut efter 14 dagar går detta i retur och kunden debiteras för returkostnaden 250:-

Om du som kund inte är på plats för att ta emot din leverans på pall så kommer detta att gå till en av Postnords terminaler. Begärd ny utkörning bekostas av kunden 650:- per pall. Hämtas sändningen inte ut efter 4 dagar går detta i retur och kunden debiteras för returkostnaden 650:-.

OBS! När Postnord försöker leverera till er så ska det namn ni har skrivit i leveransadressen finnas tydligt skyltat så att vårt fraktbolag enkelt kan hitta vart godset ska levereras. Om det inte är tydligt skyltat och fraktbolaget inte kan hitta leveransadressen kommer godset att gå i retur, returfrakten bekostar ni som kund.

Skadade eller felaktiga varor vid leverans

Har du fått fel, defekt eller skadad vara under transport? Vi står för returavgift och skickar dina varor på nytt.

Vi gör alltid vårt yttersta för att dina varor skall komma fram tryggt och säkert. Vid leverans ska godset kontrolleras. Synliga transportskador eller saknade kollin måste anmälas direkt till chaufför vid ankomst och till oss inom 48 timmar. Om skadan inte går att upptäcka vid mottagande kontakta oss inom 48 timmar. Alla transportskador bör fotograferas och skickas via email till reklamation@rajapack.se.

Leveransalternativ och tillval

Med RAJA kan du lita på att du får en snabb och trygg leverans samt flexibla leveransalternativ. Tveka inte att höra av dig till om du har frågor eller behöver anpassa dina leveranser utifrån dina behov och förutsättningar.

Standard flex - leverans utan kvittens

Välj leveransalternativet Standard flex om du vet att du inte kommer kunna vara på plats vid leveranstillfället. Med detta leveranssätt behöver du som kund inte kvittera försändelsen. Chauffören lämnar godset på ett så bra ställe som möjligt utanför din dörr/port. Vill du ha godset levererar på en specifik plats vänligen meddela oss, gör du din beställning online kan du skriva en anteckning i fältet leveransanvisningar när du genomför din beställning.

Postnord ansvarar för att leverera godset enligt de skriftliga anvisningarna i EDI och på transportetiketten. Därefter övergår ansvaret för godset till mottagaren. Saknas anvisningar eller inte går att följa av någon anledning, returneras försändelsen till avsändaren. För ytterligare information och villkor besök Postnord.se/villkor. OBS! Leverans utan kvittens är ej tillgängligt för privatpersoner då försändelsen i första hand kommer att levereras till ombud.

Telefonavisering som tillval

Vi rekommenderar telefonavisering om du inte alltid är på plats på leveransadressen eller om du av annan anledning behöver veta mer exakt när din leverans kommer att ske. Med telefonavisering så ringer chauffören upp dig ca 30 min före leverans. Telefonavisering kostar 25:-. Välj telefonavisering i kassan om du handlar i vår webbshop, eller meddela oss om du lägger din order via mail eller telefon. För ytterligare information och villkor för telefonavisering besök Postnord.se/villkor. OBS! Telefonavisering är ej tillgängligt för privatpersoner då försändelsen i första hand kommer att levereras till ombud.

Leveransdatum längre fram i tiden

Behöver du fördröjd leverans? Välj önskat leveransdatum på vår hemsida i samband med din beställning online eller kontakta oss för att göra upp mellan vilka datum din beställning kan levereras.

Kontinuerliga leveranser eller leverans till flera adresser

Har ni större emballageåtgång så finns möjligheten att sätta upp kontinuerliga leveranser, så att du kan fylla på med emballage enligt era behov och därmed även optimera ert lagerutrymme. Låter det intressant så kontakta oss. Om ni har flera adresser kan vi även hjälpa till med att samordna alla era leveranser.

Leveranser utanför Sverige

Vid leveranser utanför Sverige, var vänlig kontakta vår kundtjänst för kostnadsförslag.

Betalningsvillkor och priser

Priserna i varje upplaga av RAJAs produktkatalog är giltiga i 6 månader från att katalogen släpps. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser efter speciella marknadsförhållanden (T.ex. valutaförändringar, prisändring av råvaror etc.).

Betalningsalternativ

  • Du kan beställa och betala online med kredit- eller betalkort (VISA eller MasterCard).
  • Du kan också betala via banköverföring vid förskottsbetalning, ring oss på 010-33 08 200 och prata med någon av våra medarbetare. Observera att vi inte kan skicka din order förrän betalningen har mottagits.
  • Du kan även välja att betala med faktura. Våra betalningsvillkor är netto per 30 dagar vid fakturabetalning. Vid betalning efter förfallodagen debiteras en lagstadgad avgift på 60 SEK samt dröjsmålsränta 12 procent.
  • Vid köp som privatperson eller nekad kredit hänvisar vi till förskottsbetalning med kort.

E-faktura

Med e-faktura får du dina fakturor direkt till din email. Du betalar snabbt och enkelt, och slipper papper via post. För att få e-faktura kan du ringa 010-33 08 200 eller maila info@rajapack.se.

Vi erbjuder även möjligheten att få e-faktura genom PEPPOL.

Kreditprövning

Vid val av betalning mot faktura genomför vi en kreditupplysning som ligger till grund för den erhållna kreditgränsen. Kreditupplysningen genomförs i syfte att säkerställa kundens betalningsförmåga. RAJA förbehåller sig dessutom rätten till att ta kreditupplysning vid behov.

Äganderätt

Produkterna förblir Rajapack AB:s egendom tills dess att köparen erlagt full betalning. Tills dess att äganderätt övergått till köparen förbinder sig köparen att vårda produkten och inte utan skriftligt medgivande från Rajapack AB vidta ändringar i produkten, överlåta eller upplåta nyttjanderätt till produkten.

Rabatter och erbjudanden

Våra rabatter gäller endast vid beställning av standardsortiment (ej maskiner och lagerutrustning). Kan ej kombineras med andra erbjudanden och prislistor. Se RAJAs aktuella erbjudanden, och prenumerera på våra nyhetsbrev för att hålla dig uppdaterad kring våra nya kampanjer.

Beställning av hela förpackningar och hela pallar gör det enklare för oss att hantera ordrar. Därför kan vi ge fördelaktiga erbjudanden till våra kunder som beställer större volymer. Kontakta oss för mer information.

Garanti, service och reparationer

Vid behov av service eller reparation av vara ska kunden kontakta RAJA. Frakt i samband med service och reparationer sker på köparens kostnad och risk. Produkter som inkommer utan att dessa villkor är uppfyllda kan ej accepteras utan kommer att återsändas till köparen utan åtgärd. Om inget fel konstateras av serviceverkstad, kan undersökningsavgift samt returfrakt komma att debiteras.

Reklamationsrätt gäller under köplagen. Detta ger rätt att få produkten reparerad vid produktionsfel eller annan brist hos produkten. RAJA erbjuder 1 års garanti om inget annat anges. Garanti gäller ej vid normalt slitage eller egen förändring av funktion eller utseende.

Informationsskydd

All information om ditt företag behandlas konfidentiellt och lämnas inte ut till tredje part utan ditt medgivande. Denna information kommer endast att användas av RAJA för att kontakta dig med information om produkter eller erbjudanden som sannolikt är av intresse för dig och ditt företag. Om du vill ändra den registrerade informationen, eller inte längre vara en del av vårt marknadsprogram; vänligen kontakta oss. För mer information, läs RAJAs integritetspolicy samt hur rajapack.se hanterar cookies.

OBS: Som en del av vårt pågående arbete med att säkerställa bästa kvalitet och service, kan några samtal övervakas för ändamål att utbilda våra säljare.

Leveransalternativ och tillval

Med RAJA kan du lita på att du får en snabb och trygg leverans samt flexibla leveransalternativ. Tveka inte att höra av dig till om du har frågor eller behöver anpassa dina leveranser utifrån dina behov och förutsättningar.

Förbehållningsrätt

Vi förbehåller oss rätten om eventuella tryckfel både i katalog och på vår internetsajt. Bilderna kan avvika något från de levererade produkterna.

Rajapack AB
Logistikvägen 2
438 70 Landvetter
Västra Götalands län
Org nr: 556876-2651

TELEFON: 010-33 08 200