Öppettider 08:00-17:00
Stora volymer?
Gratis offert
4,4/5
Trustpilot
0
Återuppta ditt köp där du slutade
spinner

Villkor hos RAJA

Alltid 30 dagars returrätt, oavsett anledning

Oavsett om du har beställt fel produkt eller helt enkelt ändrat dig så har du alltid 30 dagar från det datum din beställning anländer till att byta ut din vara eller få pengarna tillbaka. Detta förutsätter naturligtvis att produkten är i samma skick som när den levererades.

Så här gör du en retur

Kontakta vår kundtjänst vid retur. Du når oss på helgfria vardagar 08:00-17:00 via chatt, telefon 010-33 08 200 eller email reklamation@rajapack.se. Du kan också fylla i vårt kontaktformulär, välj då ämnet Retur eller ändring av order.

Defekt eller felaktig vara?

Om du mot förmodan skulle få en defekt eller felaktig vara bör du kontakta oss på reklamation@rajapack.se så snart felet upptäckts. Skriv med ordernummer och artikelns namn samt vad som är fel på varan, inkludera även en bild som visar felet. Om det är vi som har gjort ett misstag eller varan levererats skadad, står vi självklart för transportkostnaderna kopplade till eventuell retur.

Villkor för returer

Ångerrätten på 30 dagar från uthämtningsdatum gäller alla varor oavsett pris eller kampanj, dock ej specialbeställda produkter. En kundunik framtagen vara eller produkt som inte är standard kan inte avbeställas eller återlämnas när ordern har bekräftats. Vi accepterar endast obrutna förpackningar i retur. Är produkten använd eller förpackningen bruten kommer varan inte ersättas. Vi godtar endast returer som är registrerade av vår kundtjänst och under förutsättning att varan returneras i samma goda skick som den var i vid leverans till dig. Notera att paket som skickas till utlämningsställe går i retur till avsändaren. RAJA hämtar alltså inte paket hos postombud.

Du som kund står för returkostnad

Vid en eventuell retur är det du som kund som står för returfrakten. Behöver du hjälp att skicka tillbaka din vara kan vi erbjuda att skicka dig fraktsedlar mot en kostnad för frakten.

Säkerställ att din retur anländer till oss i gott skick

Skicka inte en retur utan att kontakta oss innan, vi behöver förberedda din retur i vårt system för att den ska kunna tas emot på vårt lager.

Vid återsändelse av produkter är det kundens ansvar att varorna kommer fram. Notera försändelse-ID och kontrollera att returen kommer fram till oss. Detta kan du göra via transportörens hemsida.

Då du som kund står för transportrisken vid en retur rekommenderar vi dig att emballera varan väl så att den kommer fram till oss i ett i oförändrat skick. Vi ser helst att du skickar tillbaka varan i samma emballage som den ankom i eller likvärdigt så att varan är skyddad under transporten.

Återbetalning

Så fort vi har registrerat din retur hos oss kommer du att få ett email som bekräftar detta. Återbetalning sker normalt inom 2-5 dagar efter registrerad retur till samma betalningsmetod som du använde vid beställning.

Fakturabeställningar

Vid fakturabeställningar krediteras returvärdet. Om du redan har betalat din faktura så skapas ett återbetalningsärende hos oss. Återbetalningen sker sedan till samma konto/kort som du använde vid betalning av din faktura. Om returen avser delar av din beställning så kommer du att få en uppdaterad faktura när din retur har registrerats hos oss.

Du behöver alltså inte betala för den returnerade varan men det är bra att förlänga ditt förfallodatum på fakturan så att vi hinner registrera din retur och för att undvika påminnelseavgift.