Personliga och kreativa förpackningar

4  min lästid02 maj 2023

Personliga och kreativa förpackningar är en tillgång för alla företag! Ditt emballage blir en adderad tjänst för kommunikation av ditt varumärke och inte minst en funktionell typ av marknadsföring. Personliga och kreativa förpackningar skapar en positiv kundupplevelse hos dina kunder och ger värdefullt mervärde.

 

Skapa dina personliga förpackningar:

-Företagets färger från insidan till utsidan.

Visste ni att på RAJA finns det ett brett utbud av silkespapper i olika färger. Med dessa så får dina kunder se ditt varumärkes färger en extra gång när de har öppnat deras paket. Om din färg finns i vårt utbud är det ett perfekt sätt att starta med att skapa mer personliga förpackningar utan att spräcka budgeten.

-Personlig packtejp,

Det billigaste och enklaste sättet att skapa personligt ytteremballage är att skapa din egendesignade tejp. Tejp är något som på ett eller annat sätt behövs för att skicka dina produkter och är därför ett av de första stegen företag tar för att skapa en mer personlig förpackning. Utöver att nämna sitt eget varumärke kan man också ha speciella kampanjer eller varför inte säga något roligt som fångar din kunds intresse! Personlig packtejp är utan tvekan ett roligt och enkelt sätt att skapa något eget för ditt emballage. Du vet väl att du kan designa online, och få se hur din tejp kommer se ut när den klar?

Om du vill veta mer om hur du ska välja vilken typ av packtejp som passar dig och dina förpackningar kan du läsa detta blogginlägg.

                                           

 

-Tryckta lådor

 

Många av våra kunder vill personalisera sina lådor på mer sätt än bara i storlek eller format. De vill ha sitt personliga tryck på lådan såsom sin egen logga, eller kanske ett speciellt erbjudande som man vill förmedla under en viss period. Lådan kan tryckas helt i ditt företags färger eller så gör man ett logo-tryck i färg. Eller, så håller man det enkelt och går för ett enfärgstryck på en brun eller vit låda.
Oavsett så ger denna typ av låda intryck på dina kunder när de får hem den. (P.S. Tänk på att under tiden kunden har gått hem med lådan under armen har han/hon mött ett tiotal personer som nu har sett ditt märke. Tryckta lådor blir därför även ett uppskattat marknadsföringsmedel.)

 

                                         

-Etiketter

Användningen av etiketter har blivit pricken över i:et för många e-handlare runt om i Sverige. Etiketter adderar värde till dina leveranser och är ett av de billigaste och enklaste sätten att marknadsföra ditt varumärke.

– Tryckta e-handelspåsar och kuvert

E-handelspåsar och papperskuvert används av många webshopar i Sverige. De är på samma sätt som tryckta lådor en igenkänningsfaktor för ditt varumärke hela vägen fram till kundens dörr. E-handelspåsar och kuvert finns i olika färger och storlekar och i plast eller papper. Du kan därför vara kreativ med ditt designande och skapa en påse som passar ditt varumärkes kommunikation.

                                          Personliga och kreativa ehandelspåsar

 

Personliga bärkassar

Papperskassar kan man göra personliga med text och bilder. Perfekt vid butiksförsäljning eller vid giveaways. Det som är bra med papperskassar är att man kan få en mindre kvantitet till ett bra pris till skillnad från många andra alternativ.

                                               

Sammanfattning

På RAJA är vi experter på förpackningar! Om du behöver hjälp så är det bara att kontakta oss på 010 – 33 09 220 eller på info@rajapack.se. Du kan också läsa mer om de olika typerna av specialanpassade förpackningar HÄR.

    Ämnen